A legtöbb ember, miután megkapta a jogosítványát, teljesen lemond a tanulásról és nemcsak a KRESZ szabályainak könyvét teszi félre, hanem arról is megfeledkezik, hogy időnként nem ártana gyakorolni egy szakember mellett, hogy miként kell helyesen és hatékonyan irányítani a kocsit. Ha ismer olyat, aki egyáltalán nem gyakorolta a jogsi megszerzése óta, akkor egy igencsak hasznos élményajándékkal lepheti meg. Nyilván itt több kérdés is felmerül. Mindenekelőtt, hogy saját vagy valaki más kocsijával történne mindez?
Mindkét verzió lehetséges, vagyis általában mindenki a saját gépkocsijával vesz részt egy ilyen tréningen, azonban, ha valaki szeretné kipróbálni a képzés végén, hogy mennyire lett profi sofőr, akkor ezt megteheti egy amerikai izomautóval, aminek a ménesében 480 lovat tereltek. Nyilván, hogy ezért külön kell fizetni. Ugyanakkor az is kérdés szokott lenni, hogy mit is tartalmaz egy ilyen képzés? Nos, ez attól függ, hogy milyen tréningre fizetett be valaki, azonban nagyjából mindenhol megegyeznek az alapok. Többek között a következők történnek a tréning 4 órás időintervalluma alatt: elméleti képzés, ahol a biztonsági szabályok elsajátítására fektetik a hangsúlyt. Ezt követi a kormányzás, a fékezés, a kanyarodás helyes technikájának az oktatása, az alul- vagy túlkormányzottság kezelése, illetve némely kurzuson azt is megtanítják, hogy a sodródó jármű felett, hogy lehet visszanyerni az irányítást. A felsoroltak között sok olyan található, amit lehet, hogy annak idején az oktató meg sem mutatott, ezért a legtöbb vezető saját magától tanulta meg valahogy.
Éppen ez a probléma, hogy csak valahogy, ami nem biztos, hogy a helyes módot jelenti. Talán ennek köszönhető, hogy sok olyan sofőr van, akit visz az autó és nem ő viszi a járműt. Amennyiben szeretne javítani a saját vagy egyik ismerősének vezetési stílusán, szokásain, akkor feltétlenül fizessen be egy ilyen tréningre, ahol a profiktól tanulhatja meg, hogy mit jelent kézben tartani egy autót, még akkor is, ha extrém időjárási viszonyok között kell közlekedni!