Amikor online pénztárgépet keresel, mindig gondosan mérlegelj a vásárlás vagy bérlés, a szolgáltatói háttér, a költségek és a kompatibilitás tekintetében! Ezek a készülékek ma már nélkülözhetetlenek a kereskedelmi vállalkozások életében, hiszen nemcsak a mindennapi adminisztrációt, hanem a hatósági elvárásoknak is megfelelnek. Jogszabály írja elő a használatukat, így nem nagyon van más választásod. Azonban a megfelelő modell megtalálása nem mindig egyszerű feladat. Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a főbb szempontokat, amelyek segíthetnek abban, hogy megtaláld az üzletednek legideálisabb online pénztárgépet.
Funkcionalitás: mire van igazán szükséged?
Az első kérdés, amit fel kell tenned, hogy pontosan milyen funkciókat vársz el a berendezéstől. Ha egy kisebb üzletet vezetsz, lehet egy alapfunkciókkal rendelkező modell elegendő, míg egy forgalmas étteremben vagy nagyobb áruházban hasznos lehet az érintőképernyős, gyorsan kezelhető, akár bonyolultabb tranzakciókat is támogató gép.
Az olyan kezelési funkciók, mint a raktár, a kassza nyitási-zárási jelentések vagy az online adatszolgáltatási képességek, nagyban hozzájárulhatnak a hatékony működéshez. Ezt is érdemes figyelembe venni online pénztárgép vásárlás vagy bérlés előtt. Az igények ugyanis alapvetően meghatározzák a szükséges modell típusát.
Ár és költségek: vásárlás vagy bérlés?
A pénztárgépek árai széles skálán mozognak, ami függ a gép funkcióitól, kapacitásától és gyártójától. Érdemes mérlegelned, hogy hosszabb távra tervezel, esetleg csak rövidebb időszakra van szükséged a rendszerre. A bérlése kedvező megoldás, amennyiben szezonális üzletet vezetsz vagy bizonytalan a vállalkozásod jövője. Sajnos, a jelenlegi instabil gazdasági helyzetben elég sok új üzlet megy csődbe néhány hónapon vagy éven belül. A vásárlás viszont stabil befektetést jelent, ahol a kezdeti nagyobb költség idővel megtérülhet.
A fenntartással kapcsolatos további költségeket sem szabad figyelmen kívül hagynod. A karbantartás, a rendszeres szoftverfrissítések hozzájárulnak az eszköz teljes üzemeltetési költségéhez. A bérlés esetén ezek gyakran benne foglaltatnak a havi díjban, ami könnyebbé teszi a kiadások tervezését. Itt előfordulhat hűségidő, amit megint számba kell venned. Tételesen, esetenként több mint 100 000 Ft lehet (CashBox Base 114.900 Ft + ÁFA), amíg a bérlés havonta 5.990 Ft+ÁFA / hó, de számolnod kell 30 000 Ft kaucióval is.
Szolgáltatói támogatás és ügyfélszolgálat
Az online pénztárgépek használatánál előfordulhatnak technikai kérdések vagy problémák, amelyek azonnali megoldást igényelnek. Érdemes olyan szolgáltatót választanod, amelyik gyors és hatékony ügyfélszolgálatot nyújt. A megfelelő támogatás elérhetősége sok stressztől kímélhet meg, különösen a csúcsforgalmi időszakokban, amikor a kasszának zavartalanul kell működnie. Az LA Pénztárgép nem okoz csalódást ebből a szempontból sem.
A szolgáltatói háttér megbízhatósága és a szerviz lehetősége is lényeges szempont, hiszen egy elromlott pénztárgép komoly kiesést okozhat a bevételben. A vásárlás vagy bérlés előtt ismerkedj meg mindig a szolgáltatási feltételekkel, illetve azzal, hogy milyen gyorsan vállalják a javítást vagy az esetleges cserepénztárgép biztosítását!
Kompatibilitás és bővíthetőség
Egyre több vállalkozás használ különböző informatikai programokat az adminisztrációhoz, raktárkezeléshez vagy ügyfélkezeléshez. Fontos szempont ezért, hogy a kiválasztott pénztárgép összekapcsolható legyen ilyen rendszerekkel, például a CRM- vagy raktárkezelő szoftverekkel. A kompatibilitás segíti a hatékony munkát és csökkenti az adminisztrációra fordított időt.
A bővíthetőség fontos szempont. Ha a vállalkozásod gyors növekedés elé néz, akkor olyan gépet válassz, ami könnyen bővíthető, illetve integrálható új funkciókkal!