A környezetvédelem jegyében, egyre több üzlet dönt a papírcsomagolás használata mellett. Annak ellenére, hogy a papírgyártás sem mentes a környezetszennyezéstől, (különösen érvényes ez a finomított, fehér papírra) mégis a papírtáska inkább mondható környezetbarát kivitelnek, a műanyagszatyorral ellentétben.
Hiszen nem kell több száz év ahhoz, hogy az anyaga lebomoljon. A környezeti érvek mellett, nem utolsó szempont a reklámlehetőség, hogy a papírtáska egy nagyon jó nyomtatási felület. Szabadon lehet alkotni rajta. A nagyobb és sima felület, szinte kívánja a feliratot, rajzot, az ízléses elrendezést.
Olyan táskák vannak, amelyek jó minőségűek, tehát több vásárlást is kibírnak. Hiszen az is cél, hogy a vásárló többször használja a kapott táskát. Ezért fontos az ügyes design, hiszen ebben az esetben szívesen viszi magával több bevásárlásra is, reklámozva ezzel a vállalkozást, ahol kapta.
Tehát a papírtáska lehet egy sétáló hirdetés is, ha ügyesen és esztétikusan megszerkesztett felirat kerül rá. Érdemes tehát időt szánni az ötlet kidolgozására, hiszen ilyen módon hosszabb időre biztosított egy ütős hirdetés.